Bobbi Brown lanseras exklusivt på Åhléns
Äntligen på marknaden! Bobbi Brown – den stora nyheten inom skönhetsvärlden i Sverige – lanseras nu exklusivt den 25 oktober på Åhléns Skanstull i Stockholm. Varumärket introduceras därefter på Åhléns City i Malmö den 2 november och under 2013 kommer varumärket även till Åhléns City Stockholm och City Göteborg.
– Vi är otroligt stolta över att få lansera skönhetsmärket Bobbi Brown på Åhléns och är helt övertygade om att det kommer att komplettera vårt utbud av varumärken mycket väl. I samband med premiären av vår nya skönhetsavdelning på Åhléns Skanstull och Åhléns City Malmö introduceras nu varumärket på dessa varuhus, säger Anne Högberg, sortimentschef kosmetik.
Bobbi Brown är ett revolutionerande efterlängtat skönhetsmärke på den svenska marknaden. Ett märke med en enkel filosofi: ”Att kvinnor vill se ut och känna sig som sig själva, bara vackrare och med större självförtroende”. – Vi är oerhört glada att äntligen ha möjlighet att introducera Bobbi Brown på den svenska marknaden tillsammans med Åhléns. Intresset för Bobbi Brown har varit starkt stigande de senaste åren, då intresset för individuell och personlig makeup växer. Bobbi Browns fokuserar på service och självlärning, vilket gör att samarbetet med Åhlens är en perfekt match säger Hanne Kriegbaum Brand Manager för Bobbi Brown.
I produkterna möts naturliga, essentiella oljor med moderna tekniska ingredienser. Det är tydligt att Bobbis mission har förblivit likadan – att ge kvinnor möjligheter. Hennes foundation, concealer och puder kompletterar den naturliga hudfärgen istället för att göra den onaturlig. Makeupnyanser till ögon, kinder och läppar täcker en hel skala från naturligt diskret till väldigt synligt. Hennes olika makeupredskap fångar den perfeka balansen mellan form och funktion.
Läs mer om Bobbi brown på: http://www.bobbibrowncosmetics.com