Apolosophy är Apotek Hjärtats eget kvalitetskoncept för designade och prisvärda hud-, skönhets- och hårvårdsprodukter. Först ut bland det nya årets nyheter från Apolosophy är sju sköna mansprodukter.
I konceptet Apolosophy har vi på Apotek Hjärtat förpackat våra tankar om omsorg och välbefinnande. Den senaste nyheten som får bära namnet är en serie hygienprodukter för män.
– Många män behöver produkter för en enkel och effektiv hudvårdsrutin och dessa bör helst innehålla aktiva fuktbevarande ämnen som finns naturligt i huden. Våra nya Apolosophy-produkter för mannen är rengörande, svalkande och vårdande för både ansikte och kropp, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.
Produkterna är framtagna med tanke på att rakning sliter på huden och att sol och vind torkar ut, men också att en torr hud blir oftare känslig och lättirriterad.
Apolosophy handlar om omtanke om dig och om omsorg i valet av produkter och ingredienser. Men också om en känsla av välbefinnande. Som namnet antyder handlar det om en filosofi som förpackats i produkter med hög finish.Testas av medarbetarna
Alla Apolosophy-produkter är framtagna utifrån noggranna krav på kvalitet och samtliga leverantörer är kvalitetssäkrade och utvalda med omsorg. I största möjliga mån används ingredienser som är lika skonsamma som i produkter till små barns känsliga hud.
– Vi testar också produkterna på våra medarbetare innan de kommer ut på apotekshyllan. Våra anställda är med och säkerställer att doft, konsistens, effekt och känsla motsvarar de höga krav som gäller för Apolosophy, säger Annika Svedberg.
Apolosophy Man består av följande produkter:
- Shower gel (250 ml)
- Shaving Gel (200 ml)
- Cleansing mousse (150 ml)
- Aftershave gel (50 ml)
- Deo Stick (75 ml)
- Day Crème (50 ml)
- Roll on (75 ml)